Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Osnovnom sudu u Derventi
BOSNA
I HERCEGOVINA
REPUBLIKA
SRPSKE
OSNOVNI
SUD U DERVENTI
Broj:084-0-Su-Dp-24-000 917
Derventa, dana 28.10.2024
godine
Na
osnovu člana 48. stav 2. Zakona o
sudovima Republike Srpske („Službeni glasnik Republike Srpske“ broj 37/12 i
44/15), člana 8. stav 1. tačka i) Pravilnika o unutrašnjem sudskom
poslovanju („Službeni glasnik Republike Srpske „broj:9/14,71/17 i 68/18) i
odredaba Pravilnika o utvrđivanju kriterijuma za određivanje potrebnog broja
administrativnog i tehničko pomoćnog osoblja u sudovima Republike Srpske (Ministarstvo
pravde Republike Srpske od 27.07.2006. godine, broj 08.01/052-122/06) ,predsjednik
Osnovnog suda u Derventi, donosi:
P R
A V I
L N I K
O
UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI
RADNIH
MJESTA U OSNOVNOM SUDU U DERVENTI
I
OPŠTE ODREDBE
Član 1.
Ovim
Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u
Osnovnom sudu u Derventi (u daljem tekstu: Pravilnik) utvrđuje se unutrašnja
organizacija Osnovnog suda u Derventi (u daljem tekstu: Sud) i to:
-vrste organizacionih jedinica i njihov djelokrug,
-način rukovođenja i koordinacije rada organizacionih
jedinica,
-sistematizacija radnih mjesta koja obuhvata: naziv radnog
mjesta sa opisom poslova i radnih zadataka koji se vrše u organizacionim
jedinicama i na pojedinim radnim mjestima,oznaku vrste poslova i naziv grupe u
koju poslovi spadaju i njihova složenost, vrsta školske spreme i stepen
,stručni ispit,radno iskustvo i drugi uslovi potrebni za vršenje svih poslova, broj
izvršilaca i način zasnivanja radnog odnosa,
-radna tijela Suda kao što su - Kolegijum predsjednika
Suda, Stručni kolegijum Suda, opšta sjednica i
Kolegijum sudske
uprave,
-način programa rada i planiranja rada,
-ostvarivanje javnosti rada Suda i informisanje,
-status pripravnika volontera,
-saradnja sa drugim organima i organizacijama,
-disciplinska i materijalna odgovornost radnika i
-druga pitanja od značaja za unutrašnju organizaciju i
efikasno izvršavanje poslova i zadataka u Sudu.
Član 2.
Unutrašnjom organizacijom Suda obezbjeđuje
se raspodjela poslova na odgovarajuće unutrašnje organizacione jedinice na
principu funkcionalno srodnih i međusobno povezanih poslova na način kojim se
osigurava:
-zakonito,stručno,efikasno i racionalno vršenje poslova i
zadataka,
-puna zaposlenost radnog osoblja i maksimalno korištenje
stručnih znanja i drugih radnih sposobnosti,
-blagovremeno ostvarivanje prava i pravnih
interesa,izvršavanje obaveza fizičkih i pravnih lica,
-efikasno rukovođenje, koordiniranje rada i nadzor nad obavljanjem poslova,
-lična odgovornost za obavljanje poslova,
-informisanje javnosti o radu Suda
-praćenje i proučavanje sudske prakse,
-primjena savremenih metoda rada i obezbjeđenje strankama
da na brz i efikasan način ostvare svoja
prava i pravne interese
koja im po zakonu pripadaju,
-primjena principa javnosti u skladu sa zakonom,
-ostvarivanje saradnje sa drugim subjektima u cilju
omogućavanja stručnog obrazovanja i usavršavanja radnika.
II-DJELOKRUG RADA I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Član 3.
Poslovi i zadaci iz
djelokruga rada Suda obavljaju se u organizacionoj jednici sudija (u okviru
koje postoje tri odjeljenja) i organizacionoj jedinici sudske uprave (u okviru
koje postoje tri odsjeka, tako da poslove iz djelokruga rada Suda vrše osnovne organizacione
jedinice i to:
a) sudska
odjeljenja čine:
1.-Krivično-prekršajno
i odjeljenje za maloljetnike,
2.-Građansko
odjeljenje
3. Izvršno
odjeljenje
b.-Odjeljenje
sudske uprave kojeg čine
1.-Odsjek pisarnice
– administrativni poslovi ,
2.-Odsjek za računovodstveno-materijalne
poslove,
3.-Odsjek za informaciono-komunikacionu
tehnologiju (IKT) i operativno tehničke poslove
a)SUDSKA
ODJELJENJA
1-Krivično i
prekršajno odjeljenje
Član 4.
Krivično-prekršajno i odjeljenje za maloljetnike vrši poslove koji se
odnose na poslove prvostepenog suđenja za krivična djela i prekršaje iz stvarne i mjesne nadležnosti ovog Suda, rješavanje
zahtjeva za ponavljanje krivičnog postupka,molbi za pomilovanje, postupanje po zamolnicama, poslovi
praćenja i proučavanja sudske prakse,kao i drugi poslovi propisani zakonom. Ovi
poslovi obavljaju se kroz sljedeće referate:
-referat za krivični prethodni postupak,
-referat za krivično prethodno saslušanje,
-krivični prvostepeni referat,
-krivični maloljetnički referat,
-prekršajni referat.
U
okviru Krivično - prekršajnog i maloljetničkog odjeljenja sudije Osnovnog suda
u Derventi sude u prvom stepenu:
-
za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna
kazna-novčana kazna ili kazna zatvora do 10 godina, ako posebnim zakonom nije određena
nadležnost drugog suda,
-
za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost
osnovnog suda,
-
za krivična djela za koja je Sud Bosne i Hercegovine prenio
nadležnost na osnovni sud,
-
za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,
-
da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa
zakonom,
-
da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kad je to zakonom
predviđeno,
-
da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i
pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,
-
odlučuje za krivična djela učinjena od strane maloljetnika,
odnosno vodi sudske postupke vezano za djecu i mlađa punoljetna lica koja su u
sukobu sa zakonom.
U
okviru krivično-prekršajnog odjeljenja
obavljaju se poslovi koji se odnose na prvostepeni krivični i prekršajni
postupak iz stvarne i mjesne nadležnosti ovog Suda, postupak po zamolnicama
drugih sudova i vrši druge poslove propisane zakonom.
Ovi poslovi se obavljaju kroz:
-postupanje po zahtjevima za sudsko odlučivanje,
-postupanje po zahtjevima za pokretanje prekršajnog
postupka,
-postupanje po sporazumima
o sankciji,
-postupanje po zamolnicama drugih sudova.
Krivično-prekršajno i odjeljenje za
maloljetnike sačinjavaju sudija za
prethodni postupak, sudija za prethodno saslušanje, sudije-predsjednici
prvostepenih krivičnih vijeća, sudija za maloljetnike i sudije koji postupaju
na prekršajnom referatu čiji se broj utvrđuje rasporedom poslova.
2-Građansko
odjeljenje
Član 5.
Građansko odjeljenje vrši poslove i zadatke iz nadležnosti ovog Suda
koji se odnose na poslove na prvostepeni parnični postupak i vanparnični
postupak, suđenja iz stvarne i mjesne nadležnosti ovog Suda, praćenje i
proučavanje sudske prakse i druge poslove propisane zakonom.
Ovi poslovi obavljaju se kroz sljedeće referate:
-prvostepeni parnični referat
-vanparnični referat,
Građansko odjeljenje (parnično i vanparnično)
sačinjavaju sudije parničnog i vanparničnog referata Osnovnog suda Derventa, čiji se broj utvrđuje rasporedom poslova.
Član 6.
3. Izvršno
odjeljenje
Izvršno odjeljenje vrši poslove i zadatke iz nadležnosti
ovog Suda koji se odnose na prvostepeni izvršni postupak,suđenja iz stvarne i
mjesne nadležnosti ovog Suda,sprovodi prinudno ostvarenje potraživanja na
osnovu izvršnih i vjerodostojnih isprava, prati
i proučava sudsku praksu i druge poslove propisane zakonom o izvršnom
postupku.
Ovi poslovi obavljaju se kroz sljedeći referate:
-
prvostepeni izvršni referat
Izvršno odjeljenje sačinjavaju sudije prvostepenog suda raspoređeni
na krivičnom, parničnom i vanparničnom referatu čiji se broj utvrđuje
rasporedom poslova.
b)ODJELJENJE SUDSKE UPRAVE
Član 7.
Odjeljenje sudske uprave obavlja poslove koji se odnose na:
-organizovanje unutrašnjeg poslovanje u Sudu,
-stara se da se poslovi u Sudu obavljaju uredno i na
vrijeme,
- obezbjeđenje uslova za rad Suda,
-vršenje poslova u vezi sa ostvarivanjem prava i dužnosti
radnika iz radnog odnosa,
-obavljanje poslova praćenja i proučavanja sudske prakse,
-pružanje podrške i brige o stručnom usavršavanju sudija i
ostalih zaposlenih u Sudu,
-stara se o redovnom popunjavanju biblioteke aktuelnom
stručnom literaturom,
-vođenje sudske statistike i izrada izvještaja o radu Suda,
-vođenje evidencije po uputstvima VSTS BiH,
-vođenje evidencije sudija-porotnika te vođenje poslova sa
stalnim sudskim vještacima i tumačima i poslova izvršenja krivičnih i
prekršajnih sankcija,
-ovjeru isprava iz nadležnosti sudova,
-obavlja poslove međunarodne pravne pomoći,
-obavlja poslove upravljanja sudskom zgradom,
-materijalno finansijsko poslovanje Suda,
-vođenje evidencije o naplati sudske takse,
-poslove sudskih pologa (depozita),
-vršenje drugih poslova određenih zakonom i drugim
propisima ,po uputstvima VSTS BiH u vezi sa
-izvršavanjem
poslova Suda iz njihove nadležnosti, Pravilnikom o sudskom poslovanju i po
naredbama i uputstvima predsjednika Suda.
Član 8.
1.Odsjek
pisarnice – administrativni poslovi
Odsjek pisarnice – administrativni poslovi obavlja poslove
kojima se:
-obezbjeđuju uslovi za efikasno i racionalno obavljanje svih
poslova iz djelokruga Odsjeka,
-racionalno obavlja administrativno tehničke i pomoćno
tehničke poslove kojim se obezbjeđuju
uslovi za nesmetan i efikasan rad Suda i to : prijem i otprema pošte,unos
dokumenata i rukovanje spisima u CMS- u za sve referate,poslovi arhiviranja
spisa i izdavanja predmeta,sređivanje i selekcija arhivske građe,nabavka i čuvanje
inventara i opreme i potrošnog materijala,izdavanje uvjerenja o činjenicama o
kojim Sud vodi evidenciju,pripremanje izvještaja kojim se spis dostavlja višem
sudu povodom pravnog lijeka, daktilografski poslovi.
-vrši i druge poslove određene zakonom, Pravilnikom o CMS-u, Pravilnikom o unutrašnjem sudskom
poslovanju, ovim Pravilnikom i po naredbama i uputstvima predsjednika i
sekretara Suda.
Član 9.
2.Odsjek
za računovodstveno - materijalne poslove
Odsjek za
računovodstveno materijalne poslove vrši računovodstveno materijalne poslove za
potrebe Suda, priprema nacrte budžeta, prati redovno izvršavanje budžeta,
izrađuje program rada i finansijski plan, izrađuje nacrte opštih akata koji
regulišu materijalno – finansijsko poslovanje, izrađuje plan javnih nabavki i
obavlja proceduru javnih nabavki za potrebe Suda po nalogu predsjednika suda, analitički
prati ostvarivanje troškova i plana javnih nabavki Suda i druge poslove u
skladu sa zakonom i drugim propisima.
Član 10.
3.Odsjek za za
informaciono - komunikacionu tehnologiju (IKT) i operativno tehničke poslove
Odsjek za
informaciono komunikacionu tehnologiju (IKT) i operativno tehničke poslove vrši
poslove rukovanja tehničkim uređajima u Sudu, uspostavljanje veze i održavanje
video konferencije, u skladu sa zakonom ,pravilnikom o CMS-u kao i u skladu sa uputstvima
i zahtjevima VSTS BiH i uputstvima predsjednika Suda, poslove održavanja sudske zgrade i imovine suda, davanja informacija i upućivanje stranaka, briga
o voznom parku suda i prevozu sudija i drugih zaposlenih, održavanje higijene i
čistoće zgrade, ispravnosti svih uređaja suda, briga o kompjuterskoj i mrežnoj opremi i sistemu veza kao i sve druge poslove određene zakonom i drugim
propisima.
III-SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Član 11.
Prema Odluci Visokog
sudskog i tužilačkog savjeta Bosne i Hercegovine sudsku funkciju u Osnovnom sudu u Derventi
vrši 8 (osam) sudija ,uključujući u taj
broj i predsjednika suda.
Sudije obavljaju sve
poslove iz nadležnosti Osnovnog suda u Derventi utvrđene Zakonom o sudovima
Republike Srpske, Zakonom o krivičnom postupku Republike Srpske,Zakonom o
parničnom postupku Republike Srpske i drugim zakonskim propisima.
Predsjednik suda
obavlja poslove koji su utvrđeni Zakonom o sudovima Republike Srpske, Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju, ovim
Pravilnikom, odlukama i uputstvima
VSTS BiH i drugim opštim aktima.
Uslovi za vršenje
poslova sudije i predsjednika suda utvrđeni su Zakonom o Visokom sudskom i tužilačkom
savjetu Bosne i Hercegovine.
U slučaju ukazane
potrebe i obezbjeđenja novčanih sredstava mogu se imenovati dodatne sudije u
kojem slučaju bi se povećao i broj ostalih radnika prema omjeru jedan sudija
jedan radnik za period u kojem su
imenovane dodatne sudije.
Pravilnikom o
utvrđivanju kriterijuma za određivanje potrebnog broja administrativnog i
pomoćno tehničkog osoblja u sudovima u Republici Srpskoj („Službeni glasnik
Republike Srpske“ broj:30/18), određeno je da je u osnovnim sudovima omjer broja
administrativnog i pomoćno tehničkog osoblja u odnosu na broj sudija u omjeru 3 (tri)
radnika na jednog sudiju za vršenje administrativnih i pomoćno tehničkih
poslova, tako da se u Sudu utvrđuje ukupno 23 (dvadesettri)
radnika koji nisu nosioci pravosudnih funkcija, a u ovaj omjer, utvrđen Pravilnikom o utvrđivanju
kriterija za određivanje potrebnog broja administrativnog i tehničko pomoćnog
osoblja u sudovima Republike Srpske, ne ulaze sekretar suda i stručni
saradnici.
Za izvršenje poslova u Sudu se
sistematizuju radna mjesta sa izvršiocima kako slijedi, od kojih su prva tri
radna mjesta:
1. 1 (jedan) predsjednik suda
2. 7 (sedam) sudija,
3. (dva) sudijska pripravnika –volontera, a za obavljanje ostalih
poslova se sistematizuju radna mjesta na kojima se zapošljavaju namještenici,
uključujući i radno mjesto stručnog saradnika.
4. 1 (jedan) sekretar suda,
5. 2 (dva) stručna saradnika,
6. 1 (jedan) šef pisarnice,
7. 1 (jedan) referent za
upravljanje predmetima-arhivar,
8. 1 (jedan) referent za unos
dokumenata,
9 1 (jedan) tehnički sekretar,
10 1 (jedan) referent izvršenja krivičnih i prekršajnih sankcija,
11 1 (jedan ) sudski izvršilac
dostavljača,
12 1 (jedan) referent izvršenja,
13 9 (devet) asistenata
-operatera,
14. 1 (jedan) rukovodilac odsjeka za računovodstvo -šef računovodstva,
15 1 (jedan) referent za poslove
depozita i nabavke sredstava i materijala,
16 1 (jedan) Rukovodilac odsjeka
za informaciono - komunikacione
tehnologije i operativno – tehničke
poslove,
17 1 (jedan) službenik za
informacionu tehnologiju (IKT),
18 1 (jedan) referent na
informacionom šalteru,
19 1(jedan) ložač centralnog
grijanja–kućni majstor,
20 1(jedan) radnik na održavanju
čistoće.
Član 12.
U Sudu se sistematizuju slijedeća radna mjesta:
1.PREDSJEDNIK SUDA
Prava i dužnosti predsjednika Suda su da:
-rukovodi radom Suda i predstavlja Sud pred drugim organima
i organizacijama,
-osigurava da se poslovi i zadaci Suda obavljaju
zakonito,uredno i blagovremeno,
-preduzima mjere za unapređenje organizacije rada Suda i za
punu iskorištenost radnog vremena sudija i svih
zaposlenih u Sudu,
-donosi raspored rada sudija i drugih zaposlenih u Sudu,
-određuje sudiju koji će obavljati dužnost predsjednika
Suda u njegovom odsustvu i imenuje predsjednike sudskih odjeljenja,
-donosi godišnji plan rada koji sadrži program rješavanja
predmeta iz ranijih godina i izrađuje izvještaj o njegovoj realizaciji, u skladu sa uputstvima VSTS BiH,
-sa sekretarom Suda i rukovodiocem Odsjeka za
računovodstveno-materijalne poslove- šefom računovodstva izrađuje prijedlog
budžeta Suda,
-izrađuje godišnji izvještaj o radu Suda za proteklu
godinu,
-obezbjeđuje ažurnost Suda i u tom smislu preduzima
odgovarajuće mjere,
-donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i
sistematizaciji radnih mjesta u Sudu,uz prethodnu saglasnost ministra pravde, druge
pravilnike,pojedinačneakte,izdaje naredbe, uputsva i instrukcije neophodne da
bi se rad Suda obavljao na pravilan i zakonit način,
-rukovodi
radom Kolegijuma predsjednikaSuda, Stručnog kolegijuma,saziva sjednice radnih tijela Suda u
skladu sa planom interne komunikacije u Sudu i ukazanom potrebom,
-prati i kontroliše rješavanje predmeta iz ranijih godina u
skladu sa planom rješavanja tih predmeta, predmeta koji imaju zakonski prioritet te
preduzima sve potrebne mjere za njihovo efikasno rješavanje,
-inicira povremene sastanke s predsjednikom neposredno
višeg suda,članovima VSTS BiH, Ministrom pravde, tužilaštvima, Advokatskom komorom ,Notarskom komorom, centrima za edukaciju sudija i
tužilaca i drugim organima i organizacijama radi razmatranja pitanja značajnih
za ostvarivanje nezavisnog ,nepristrasnog,profesionalnog i zakonitog rada Suda,
-ocjenjuje rad sudija u skladu sa zakonom i uputstvima VSTS
BiH, izuzev kad je
to izričito propisano na drugačiji način,
-ocjenjuje rad sekretara Suda, rukovodioca organizacionih
jedninica, stručnog
saradnika i sudijskog pripravnika-volontera,
-odlučuje o odsustvu sudija s radnog mjesta ,izuzev u
slučajevima kad o tome odlučuje VSTS BiH,
-pruža informacije u vezi sa radom i djelovanjem Suda, te imenuje službenika za
informisanje u skladu sa zakonom,
-organizuje prijem stranaka u Sudu,
-imenuje po potrebi ,stalne i povremene komisije i druga
radna tijela u Sudu,
-nadzire poslove upravljanja sudskom zgradom ,nekretninama
i drugim materijalnim sredstvima koja su dodjeljenja Sudu na korišćenje,
-nadzire i kontroliše materijalno-finansijsko poslovanje
Suda,
-obavlja druge poslove i zadatke predviđene zakonom i
drugim propisima.
Uslovi, postupak imenovanja, odgovornost i mandat za
vršenje funkcije predsjednika Suda određeni su Zakonom o sudovima Republike
Srpske i Zakonom o visokom sudskom i tužilačkom savjetu Bosne i Hercegovine.
2.SUDIJA
Prava i dužnosti sudije su određena Zakonom o sudovima
Republike Srpske i drugim zakonima.
Uslovi, postupak imenovanja, odgovornost i mandat za vršenje
funkcije sudije određeni su Zakonom o sudovima Republike Srpske i Zakonom o
visokom sudskom i tužilačkom savjetu Bosne i Hercegovine.
3.SEKRETAR SUDA
Opis poslova:
-preduzima mjere radi boljeg i efikasnijeg obavljanja poslova sudske
uprave,
-prati, usmjerava i koordinira
rad zaposlenih u Sudu i organizacionih jedinica Suda, izuzev sudskih odjeljenja,
-priprema opšte i pojedinačne akte Suda,
-učestvuje u pripremi godišnjeg programa rada Suda,
-ostvaruje poslovnu komunikaciju sa sudovima,tužilaštvima,i drugim
državnim organima
-odgovoran je za zapošljavanje, stručno usavršavanje, unapređenje,
disciplinsko
sankcionisanje radnika Suda
koji nisu nosioci sudske funkcije,
-ocjenjuje rad zaposlenih u Sudu u skladu sa zakonom ,
-povjerava zaposlenim u Sudu obavljanje pojedinih poslova iz svog
djelokruga,
-održava redovne sastanke sa sa rukovodiocima organizacionih jedinica
Suda radi planiranja poslova u Sudu,
-obezbjeđuje pravilnu primjenu kodeksa ponašanja zaposlenih u Sudu,
-brine o blagovremenoj izradi statističkih i drugih izvještaja Suda,
-vodi računa o materijalno tehničkim potrebama Suda, pravilnom korištenju sredstvava i opreme Suda i vodi računa o potrebi
provođenja postupka javnih nabavki i nadzor nad sprovođenjem istog,
-obavlja poslove u vezi sa budžetom u skladu sa zakonom, brine o vođenju personalne evidencije zaposlenih u
Sudu, uključujući i pripravnike –volontere,
-organizuje vođenje evidencije i kontrole odsustva s posla za sudije i
zaposlene,
-po ovlašćenju predsjednika suda obavlja poslove u vezi s pritužbama
stranaka na rad zaposlenih u Sudu,
-izrađuje plan korištenja godišnjeg odmora za osoblje Suda,
-potpisuje putne naloge za
upotrebu sudskog vozila u sudskim postupcima,
-informiše o radu Suda u konkretnim predmetima koji su od važnosti za
javnost,
-odgovara na pitanja predstavnika medija i drugih orgaizacija u vezi sa
konkretnim predmetima u skladu sa instrukcijama predsjednika Suda,
-priprema, izrađuje saopštenja za
javno informisanje i obavještenja za medije, članke i druge informativne materijale u saradnji sa predsjednikom Suda,
-prima zahtjeve u vezi sa pristupom informacijama o radu Suda,
-obavlja i druge poslove službenika za odnose s javnošću, s ciljem što
kvalitetnije uspostave odnosa s
javnošću,
-obavlja i druge poslove i radne zadatke po nalogu predsjednika Suda.
Sekretar suda je za svoj rad odgovoran predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
Poslovi sekretara spadaju u osnovnu djelatnost, grupa normativno-pravni
i studijsko-analitički poslovi, najsloženiji.
Uslovi:
Školska sprema:završen Pravni fakultet (osam semestara-240
ECTS bodova),diplomirani pravnik, položen stručni ispit za radnika organa
uprave za visoku stručnu spremu ili pravosudni ispit, poznavanje rada na
računaru.
Radno iskustvo: najmanje 3 (tri) godine radnog iskustva
poslije diplomiranja, na istim ili sličnim
poslovima (najsloženiji nornmativno-pravni i plansko analitički poslovi)
Način prijem: putem konkursa,intervjua,po
potrebi provjera znanja (test), uz
obavezan probni rad u trajanju od 3 (tri) mjeseca.
Broj izvršilaca:1 (jedan)
4.STRUČNI
SARADNIK
Opis poslova:
-pomaže sudijama u proučavanju predmeta,vrši analizu pravnih
pitanja,priprema predmete za suđenje,
-pismeno izrađuje nacrte sudskih odluka pod nadzorom sudije ili
predsjednikavijeća,
-vrši poslove praćenja i proučavanja sudske prakse,
-postupa u vanparničnim i izvršnim predmetima koje mu dodijeli u rad
predsjednik suda ili sudija,
-obavlja i druge stručne poslove pod nadzorom i po uputstvima
predsjednika Suda,sudija i sekretara Suda.
Stručni saradnik za svoj rad odgovara sudiji pod čijim nadzorom radi i
predsjedniku suda.
Složenost poslova:
Poslovi stručnog saradnika spadaju u osnovnu djelatnost, grupa normativno-pravni poslovi, najsloženiji.
Uslovi:
Školska sprema: završen Pravni fakultet (osam semestara-240
ECTS bodova), diplomirani pravnik, položen pravosudni ispit.
Radno iskustvo: najmanje 2 (dvije) godine.
Način prijema: putem konkursa, intervju,po potrebi provjera
znanja (test), uz obavezan probni rad u trajanju od 3 (tri) mjeseca.
Broj izvršilaca: 2 (dva)
5.SUDIJSKI
PRIPRAVNIK-VOLONTER
Opis poslova:
-obavlja pripravničku praksu u Sudu radi sticanja uslova za
polaganje pravosudnog ispita, pod nadzorom predsjenika i sekretara Suda,
-vodi dnevnik rada u koji svakodnevno unosi podatke o
poslovima na kojim je radio i dostavlja ga periodično predsjedniku i sekretaru
Suda na uvid,
-izrađuje nacrte odluka u predmetima pod nadzorom sudije po
čijem predmetu postupa,
-obavlja i druge poslove po naredbi predsjednika i
sekretara Suda.
Sudijski pripravnik-volonter za svoj rad odgovra predsjedniku i sekretaru Suda.
Uslovi:
Školska sprema: završen Pravni fakultet (osam semestara-240 ECTS
bodova), diplomirani pravnik
Način prijema: putem konkursa,intervjua, provjere znanja (test)
Broj izvvršilaca: 2 (dva)
VII-ODSJEK PISARNICE
– ADMINISTRATIVNI POSLOVI
Član 13.
1.RUKOVODILAC ODSJEKA – ŠEF PISARNICE
Opis poslova:
-neposredno organizuje i koordinira rad na svim radnim
mjestima u sudskoj pisarnici ,i na izvršavanju poslova sudijskih asistenata –
operatera (daktilobiroa) i arhive,
-organizuje rad i redovno kontroliše izvršavanje poslova
referenata za prijem skeniranje i unos dokumenata i referenta za upravljanje predmetima-arhivara
kao i referenta za izvršenje krivičnih i prekršajnih sankcija i otpremu pošte,
-vrši raspored sudijskih asistenata-operatera, obezbjeđuje
da se njihovi poslovi obavljaju blagovremeno i kvalitetnoi prati rezultate
njihovog rada,
-organizje rad i kontroliše izvršavanje poslova i radnih zadataka
radnika koji obavljaju administrativno-tehničke i pomoćne poslove u Sudu,
-prati izvršenje poslova i zadataka vezanih za spise i
podneske hitne prirode,
-stara se za blagovremeno obezbjeđivanje odgovarajućih
omota spisa predmeta,obrazaca,knjiga,upisnika,kancelarijskog materijala i
drugih materijalno-tehničkih sredstava uz dogovor sa sekretarom Suda i
referentom za poslove depozita , računovodstvene poslove i poslove nabavke
materijala i sredstava,
-stara se da svi poslovi u pisarnici Suda budu urađeni u skladu sa odredbama Pravilnika
o Sistemu za automatsko upravljanje predmetimau sudovima (CMS),
-kontroliše tačnost unesenih podataka i vrši periodične
provjere skeniranih dokumenata u Sistemu za automatsko upravljanje predmetima u
sudovima (eng.Case Menagement System skr.CMS,u daljem tekstu :CMS),
-vrši cjelokupnu kontrolu pismena i spisa koji se primaju u Sudu i
otpremaju iz Suda,
-redovno kontroliše rad na poslovima unosa dokumenata i upravljanja
predmetima u CMS-u,
-kontroliše otpremu pošte,
-ostvaruje stalnu kontrolu u vezi sa ažuriranjem podataka –
evidencije o pritvorenim licima,
-priprema i obrađuje potrebne podatke za sudsku upravu i
predsjednika Suda,
-dostavlja mjesečni izvještaj predsjedniku Suda o
neblagovremeno izrađenim odlukama,
-rukuje pečatom i štambiljima Suda, brine se o njihovoj
upotrebi i čuvanju,a u slučaju nestanka istih
,o tome odmah
obavještava sekretara i predsjednika Suda,
-prima stranke i daje im informacije o predmetima u
granicama ovlašćenja datih od predsjednika Suda,
-po odobrenju sudije i predsjednika Suda nadgleda
razgledanje i kopiranje spisa na zahtjev stranaka,
-raspoređuje radnike daktilobiroa na poslove zapisničara,
-kontroliše ažurnost rješavanja naredbi (zadataka) sudije
upućenih asistentima –operaterima(daktilografima)
-izrađuje mjesečne,tromjesečne,šestomjesečne,devetomjesečne
i godišnje statističke izvještaje o radu suda,
-stara se o sređivanju i selekciji arhivske građe,o
izdvajanju i izlučivanju bezvrijednog registraturskog mateijala iz arhive,u skladu sa pozitivnim
propisima koji se odnose na poslove arhive,
-daje svoje mišljenje sekretaru suda prilikom ocjenjivanja referenata,
asistenata operatera, tehničkog sekretara ,sudskih izvršilaca-dostavljača i
referenta izvršenja,
-vodi knjigu –upisnik o oduzetim stvarima i novcu i izdaje
potvrdu na primljene stvari i novac u saradnji sa rukovodiocem odsjeka za
računovodstveno materijalne poslove-šefom računovodstva i arhivarom,
-vodi evidenciju o pečatima,
-obavlja i druge poslove koje odredi sekretar i predsjednik
Suda.
Rukovodilac odsjeka za administrativno-tehničke poslove - Šef
sudske pisarnice za svoj rad odgovoran je sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
Poslovi rukovodioca za administrativno-tehničke poslove – šefa
pisarnice spadaju u osnovnu djelatnost, grupa administrativno – tehnički
poslovi, složeniji.
Uslovi:
Školska sprema: visoka školska sprema pravnog, ekonomskog
ili drugog društvenog smjera, položen stručni ispit za radnika organa uprave za
visoku školsku spremu.
Radno iskustvo:3 (tri) godine na istim ili
sličnim poslovima u pravosuđu ili upravi.
Način prijema:putem konkursa,intervju,po
potrebi prethodna provjera znanja (test) uz obavezni probni rad u trajanju od 3
(tri) mjeseca.
2.TEHNIČKI SEKRETAR- KOORDINATOR POSLOVA
PREDSJEDNIKA SUDA
Opis poslova:
-vodi administrativne i druge poslove u vezi sa
ostvarivanjem funkcije predsjednika Suda,
-vodi evidenciju i vrši najavu stranaka kod predsjednika
Suda i uspostavlja telefonske veze kod predsjednika Suda,
-vodi upisnik za predmete sudske uprave i vrši arhiviranje
istih,
-vodi tačnu i svakodnevnu ažurnu evidenciju pregleda
odsustva sudija,evidenciju rada u sudskim vijećima, i odsustvo po osnovu drugih
aktivnosti sudija (seminari),
-vodi evidenciju prisustva sudija i stručnih saradnika kao i radnika na
radnom mjestu, evidentira bolovanje, odsutnost s posla, korištenje godišnjih
odmora, kao i druge neophodne evidencije,
-u vezi sa edukacijom, evidentira i prijavljuje sudije, stručne
saradnike i administrativno osoblje,
-radi na pripremi i zavođenju putnih naloga,
-vodi evidenciju o predstavkama i
pritužbama građana po kategorijama podnosilaca putem registratora,
-vodi
evidenciju o zahtjevima za izuzeće sudije ovog suda,
-vodi
evidenciju o uputstvima i dopisima dobijenim od Ministarstva pravde Repbulike
Srpske, Okružnog suda u Doboju i Vrhovnog suda Republike Srpske,
-vodi upisnik sudske uprave i upisnik
pov.i strogo pov. pošte za sud,
-vodi evidenciju o izrečenim disciplinskim kaznama radnika,
-radi i druge poslove po nalogu predsjednika i sekretara
Suda.
Tehnički sekretar –referent za pravnu biblioteku i
koordinator predsjednka Suda je za svoj rad odgovoran sekretaru i predsjedniku
Suda.
Složenost poslova:
Poslovi tehničkog sekretara – koordinator poslova
predsjednka Suda spadaju u osnovnu djelatnosti, grupa administrativno tehnički
poslovi-jednostavniji.
Uslovi:
Školska sprema:završena srednja škola društvenog
smjera (upravna gimnazija, ekonomska škola), IV stepen stručne spreme, položen
stručni ispit za rad u organima uprave, poznavanje rada na računaru.
Radno iskustvo: 6 (šest) mjeseci na istim ili
sličnim poslovima.
Način prijema:putem oglasa,uz probni rad u
skladu sa zakonom.
Broj izvršilaca:1 (jedan).
3.REFERENT ZA
PRIJEM, SKENIRANJE I UNOS DOKUMENATA
Opis poslova:
-registruje dokumente (podneske) pristigle na već postojeće
predmete i dokumente koji iniciraju otvaranje novog predmeta, odnosno faze,kako
one koji su predati lično tako i one pristigle poštom,
-prima i otprema svu poštu naznačenu na Sud, otvara
je,provjerava da li je zaprimljen dovoljan broj primjeraka dokumenata,da li su
plaćene takse, stavlja prijemne pečate, a zatim primljenu poštu uvodi u
odgovarajuće evidencije,
-izdaje potvrdu o prijemu,
-kreira omot spisa sa novom CMS naljepnicom sa brojem
predmeta,
-predaje novoformirani predmet referentu za upravljanje
predmetima,
-po potrebi mjenja sudskog asistenta-operatera u njihovim funkcijama,
-predaje sve registrovane podneske referentu za upravljanje
predmetima kako bi ih ovaj uložio u spise predmeta,
-obavlja i druge poslove po nalogu sekretara i predsjednika
suda.
Referent za prijem ,skeniranje i unos dokumenata je za svoj rad odgovoran sekretaru i
predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
Poslovi referenta za unos dokumenata spadaju u osnovnu
djelatnost ,grupa administrativno – tehnički poslovi, jednostavniji.
Uslovi: školska sprema-završena srednja
škola društvenog smjera,IVstepen, položen stručni ispit, II stepen kursa za
kompjutere, 6 (šest) mjeseci radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima.
Način zasnivanja
radnog odnosa: oglas
uz probni rad u skladu sa Zakonom.
Broj izvršilaca 1(jedan).
4.REFRERENT ZA
UPRAVLJANJE PREDMETIMA-ARHIVAR
Opis poslova:
-stara se o čuvanju i rukovanju omotima spisa predmeta i
konzistentnošću njihovog sadržaja,
-(priprema spise predmeta za dnevno preuzimanje od strane
sudijskih asistenata-operatera) prima predmete složene preme rastućem broju i
izdaje predmete složene prema rastućem broju,
-otvara kroz CMS izvještaj o predmetima koje je potrebno
iznijeti za sljedeći dan sudijama i stručnim
saradnicima i vrši
identifikaciju spisa predmeta na policama i sortiranje istih po sudijama i
stručnim
saradnicima,
-preuzima novozaprimljene predmete koje je prethodno
obradio referent za unos dokumenata,
-prije konačne predaje predmeta sudijskim asistentima - operaterima
provjerava da li je na listi došlo do promjena usljed dnevnih aktivnosti
ostalih uposlenika u Sudu i nakon sravnjenja konačno odobrava da sudijski
asistent - operatera može preuzeti
predmete,
-po vraćanju predmeta od strane sudije,stručnih
saradnika/asistenata-operatera, vraća spise predmeta na policu,
-vrši ulaganje pismena i ostalih priloga koji su
registrovani u prijemnoj kancelariji od referenta za unos dokumenata, u spise
predmeta,
-vrši kopiranje spisa predmeta ili druge slične operacije,
-rukuje arhivom u skladu sa Zakonom i drugim propisima,
-vrši sređivanje i selekciju arhivske građe prema
odgovarajućim propisima,
-izdaje predmete iz arhive,
-vodi spise iz arhive prema odgovarajućem upisniku,
-vodi evidenciju i magacin privremeno oduzetih predmeta,
-po potrebi mjenja sudskog asistenta-operatera u njihovim
funkcijama
-obavlja i druge poslove prema nalogu sekretara i
predsjednika suda.
Referent za upravljanje predmetima-arhivar je za svoj rad odgovoran sekretaru i
predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
Poslovi referenta za upravljanje predmetima-arhivara
spadaju u osnovnu djelatnost ,grupa administrativno – tehnički
poslovi,jednostavniji.
Uslovi:školska sprema-završena srednja
škola društvenog smjera IV stepen, položen stručni ispit, II stepen kursa za
kompjutere, 6(šest) mjeseci radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima.
Način zasnivanja
radnog odnosa: putem
oglasa uz probni rad u skladu sa Zakonom.
Broj izvršilaca:1(jedan)
5.REFERENT ZA
IZVRŠENJE KRIVIČNIH I PREKRŠAJNIH SANKCIJA
Opis poslova:
-iz nadležnosti ovog suda obavlja sve poslove izvršenja
krivičnih i prekršajnih sankcija
-vodi sve potrebne evidencije izvršenja krivičnih i
prekršajnih sankcija
-priprema pojedinačna akta koja donosi predsjendik suda u
postupku izvršenja krivičnih i prekršajnih sankcija,
-vraća oduzete predmete ili ih dostavlja nadležnom organu
radi uništenja,
-vrši otpremu pošte u sudu,
-prima predmete od asistenata-operatera složene prema
rastućem broju i na isti način predmete složene prema rastućem broju predaje
referentu za upravljanje predmetima,
-prema potrebi mjenja sudskog asistenta-operatera u
njihovim funkcijama
-obavlja ostale zadatke koje mu povjeri sekretar i
predsjednik suda,
Referent za izvrš nje krivičnih i prekršajnih sankcija je
za svoj rad odgovoran sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
Poslovi referenta za izvršenje krivičnih i prekršajnih
sankcija spadaju u osnovnu djelatnost ,grupa administrativno – tehnički
poslovi, jednostavniji.
Uslovi:školska
sprema-završena
srednja škola IV stepen-(društvenog smera), najmanje 6(šest) mjeseci radnog
iskustva, položen stručni ispit, poznavanje rada na računaru.
Način zasnivanja
radnog odnosa:putem
konkursa uz probni rad u skladu sa Zakonom
Broj izvršilaca:1(jedan)
6.REFERENT IZVRŠENJA
Opis poslova
-
rukovodi radom
sudskih izvršilaca - dostavljača ,kontroliše njihov rad u pogledu uzimanja
predmeta u rad i ispunjavanja dnevnih i mjesečnih normi i odlukom odobrava naplatu dnevnice sudskih izvršilaca-dostavljača
i troškovima izlaska na teren sudskih
izvršilaca.
-
vrši prijem
podnesaka od strane sudija koji su naložili određene izvršne radnje i formira
spise za sudske izvršioce-dostavljače,
-
brine se o
blagovremenoj izradi zapisnika po sprovedenoj izvršnoj radnji od strane sudskih
izvršilaca o njihovom blagovremenom prekucavanju i ulaganju u spis sudskog
izvršioca, a ovaj spis u izvršni spis,
-
obrazuje i vodi
knjigu ročišta o javnim prodajama koje sprovode sudski izvršilac u skladu sa
odredbama Zakona o izvršnom postupku,
-
planira i ostvaruje
saradnju sa sudskom policijom radi preduzimanja asistencije u konkretnim
predmetima,
-
predlaže prijedloge
organizacije rada sudskih izvršilaca i teritorijalne podjele terena koji
pokrivaju sudski izvršioci iz nadležnosti ovog suda,
-
vrši asistentske
poslove po diktatu na pisaćoj mašini i kompjuteru kroz CMS i učestvuje kao
zapisničar na pretresu, raspravama i ročištima,
-
postupa po
naredbama sudija, stručnih saradnika u spisima kao i sve druge poslove
asistenta.
Referent izvršenja
je za svoj rad odgovoran sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
- operativno-tehnički, jednostavniji.
Uslovi:školska sprema-SSS IV stepen završena
srednja škola (društvenog smjera), poznavanje
rada na računaru, najmanje 6(šest) mjeseci radnog staža na istim ili
sličnim poslovima i položen stručni ispit za rad u organima uprave.
Način zasnivanja
radnog odnosa: putem
konkursa uz obavezni test.
Broj izvršilaca:1(jedan).
7-SUDSKI
IZVRŠILAC-DOSTAVLJAČ
Opis poslova:
-obavlja poslove izvršenja pravosnažnih i izvršnih sudskih
odluka za područje suda u skladu sa Pravilnikom o unutrašnjem poslovanju sudova,
-priprema spise u postupku izvršenja,
-vrši sve poslove u vezi sa popisom, oduzimanjem pokretnih stvari,
javnom prodajom, novčanom naplatom i uvođenjem u posjed,
-sačinjava redovno izvještaj izvršnom sudiji o obavljenoj
izvršnoj radnji,
-vodi dnevnik rada po predmetima po kojima postupa,
-prije odlaska na teren obavještava izvršnog sudiju o predmetima koje za taj dan treba
izvršiti,njihovom vrstom i pravcem kretanja,
-obračunava troškove izvršnog postupka i vrši druge
neophodne izvršne radnje iz domena svog rad
-rješava poštu u izvršnim predmetima,sastavlja dopise
kojima se traže adrese stranaka i obavještava
neposredno pretpostavljene o rezultatima svog rada,
-vrši unutrašnju i spoljnu dostavu pošte na području grada
Dervente i Bosanskog Broda, a po nalogu izvršnog sudije i predsjednika Suda i
potrebi posla i u drugim naseljenim mjestima,
-razvrstava i ulaže pismena i pomaže u pakovanju pošte,
-pomaže u sređivanju arhive, a po potrebi zamjenjuje
referenta na informacionom šalteru-vozača,
-vrši dostavljanje pismena strankama u toku radnog vremena,a prema potrebi uz pomoć sudske
policije,
-obavlja i druge poslove po nalogu sekretara i predsjednika
Suda .
Sudski izvršilac- dostavljač je za svoj rad odgovoran
sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
-administrativno-tehnički,pomoćni,jednostavniji
Uslovi:školska sprema-završena srednja
škola IV stepen, poznavanje rada na računaru, najmanje 6(šest) mjeseci radnog
iskustva na istim ili sličnim poslovima, položen stručni ispit za rad u
organima uprave, položen vozački ispit A ili B kategorije.
Način zasnivanja
radnog odnosa:oglas
uz probni rad u skladu sa Zakonom
Broj izvršilaca:1(jedan)
8.SUDIJSKI
ASISTENT-OPERATER
Opis poslova:
-vrši sve daktilografske poslove po diktatu i prepisu na
kompjuteru ili pisaćoj mašini,
-radi sa sudijama u osiguravanju pravilnog upravljanja
predmetima na dnevnoj osnovi,
-prekucava materijale i održava evidenciju spisa za sudije
uključujući i vođenje zapisnika na pretresima, raspravama, ročištima,
-odgovoran je za održavanje spisa i unošenje informacija u
sistem registrovanja predmeta u odgovarajuće vrijeme,
-priprema korespodenciju i dokumentaciju i vodi brigu o
rasporedu suđenja,
-poziva stranke, svjedoke i njihove predstavnike i
osigurava da su predmeti spremni za ročišta prema
rasporedu,
-sređuje i žurnalizira spise i dostavlja ih pisarnici Suda,
-pomaže osoblju pisarnice ukoliko je potrebno ,te obavlja
ostale poslove po naredbi šefa sudske
pisarnice,sekretara,sudija i predsjednika Suda,
Sudijski asistent-operatera je za svoj rad odgovoran
sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
-operativno-tehnički,jednostavniji
Uslovi:školska sprema-SSS IV stepen završena
srednja škola (društvenog smjera), poznavanje rada na računaru, najmanje
6(šest) mjeseci radnog staža na istim ili sličnim poslovima i položen stručni
ispit za rad u organima uprave.
Način zasnivanja
radnog odnosa:putem
javnog konkursa uz obavezan test i probni rad u skladu sa Zakonom.
Broj izvršilaca: 9 (devet)
9.REFERENT NA
INFORMACIONOM ŠALTERU
Opis poslova:
-na zahtjev stranaka izdaje pripremljeni pisani materijal
sa kratkim objašnjenjem pojedinih sudskih postupaka i spiska dokumentacije koja je potrebna za
pokretanje pojedinačnih sudskih postupaka,
-strankama izdaje potrebne formulare koji se koriste u radu
suda,
-poučava stranku o načinu popunjavanja sudskih formulara,
-obavještava zainteresovane stranke o visini sudskih taksi
za različite vrste sudskih postupaka,
-daje uputstva strankama za lakše snalaženje u sudskoj
zgradi,
(lokacije sudnica, kancelarije
sudija, stručnih saradnika i radnika…)
-strankama daje smjernice o načinu ponašanja u sudskoj
zgradi,
-na zahtjev stranke telefonskim putem stupa u kontakt sa
zaposlenim i zakazuje usmeni razgovor između stranaka i uposlenika nadležnih za
rad sa strankama,
-daje obavještenja o djelokrugu rada svake organizacione
jedinice u Sudu,
-izdaje propusnice strankama radi dolaska do uposlenika
radi obavljanja službene radnje,
-izdaje strankama spisak stalnih
sudskih vještaka za svaku pojedinačnu struku i spisak sudskih tumača za svaki pojedini jezik,
-upućuje stranke u druge nadležne državne institucije
(Policija, Tužilaštvo, Opština,Centar za socijalni rad, Služba pravne pomoći i
sl.),
-vrši kontrolu ulaska i izlaska stranaka u zgradu Suda, kao
i pregled unesenih predmeta, daje obavještenja i upućuje stranke koje su
pristupile po pozivu i bez poziva u zgradu Suda,
-vodi elektronsku evidenciju o vremenu prijema stranaka kod
nosilaca pravosudnih funkcija,
-vodi evidenciju o dolasku i odlasku svih zaposlenih u Sudu
,posebno za sudije na posebnom obrascu,sa naznakom datuma, sata i minute ulaska
i izlaska iz Suda o čemu na kraju podnosi izvještaj predsjedniku Suda,
-legitimiše stranke koje ulaze u zgradu ,zadržava im lične
karte do izlaska iz zgrade izuzev lica sa pozivom za rasprave, pretrese i
ročišta, vodi evidenciju ulazaka u zgradu Suda,
-daje informacije o prisutnosti sudija i zaposlenih u Sudu,
-u izuzetnim slučajevima uz pomoć sudske policije vrši
pretres stranaka i zadržava oružje koje uz urednu dozvolu vraća strankama po
izlasku ,
-radi na telefonskoj centrali, uspostavlja unutrašnje i
spoljne telefonske veze i vodi evidenciju o razgovorima,
-vodi evidenciju odsustvovanja radnika
sa rada i o tome sastavlja mjesečne izvještaje,
-vodi odgovarajući dnevnik zapažanja u
toku radnog vremena o bezbjednosnim informacijama koje se tiču fizičke sigurnosti Suda od krađa i provala i obavještava predsjednika
Suda,
-pomaže pri utovaru-prijemu ogreva i zamjenjuje ložača,
-vrši unutrašnju i spoljnu dostavu pošte i predmeta na užem
području grada i pomaže osoblju pisarnice u njihovom radu
-obavlja i druge poslove po nalogu sekretara i predsjednika
suda,
Referent na informacionom šalteru-vozač je za svoj rad
odgovoran sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
-operativno –tehnički, jednostavniji
Uslovi:školska sprema –završena srednja
škola IV stepen, položen vozački ispit B kategorije, posjedovanje odobrenja za
nošenje vatrenog oružja i 6 (šest) mjeseci radnog iskustva na istim ili sličnim
poslovima i položen stručni ispit za rad u organima uprave.
Način zasnivanja
radnog odnosa: putem
javnog konkursa i probni rad u skladu sa
Zakonom.
Broj izvršilaca:1(jedan)
10.LOŽAČ CENTRALNOG GRIJANJA –KUĆNI MAJSTOR
Opis poslova:
-održava ispravnost i urednost kotlovnice i uređaja za centralno
grijanje,
-u sezoni grijanja rukuje uređajima centralnog grijanja po
rasporedu vremena za zagrijavanje,
-obezbjeđuje da van radnog vremena ne dođe do pucanja
cijevi i uređaja zbog niskih temperatura,
-ubacuje u skladište ogrev i izbacuje pepeo i šljaku,
-održava ispravnom zgradu i uređaje u zgradi ,kreči
prostorije i farba stolariju,
-čisti snjeg oko zgrade u toku radnog vremena,
-održava travnjak i drveće oko zgrade,
-vrši redovno održavnje elektične, vodovodne i druge
instalacije u zgradi Suda,
-radi na isticanju i skidanju zastava za vrijeme državnih
praznika, svetkovina i u drugim prilikama propisanim Zakonom,
-stara se o ispravnom funkcionisanju električnih aparata za
održavanje čistoće i drugih uređaja,
-vrši prenošenje stvari i inventara u zgradi i van zgrade Suda,
-po potrebi mjenja referenta na informacionom
šalteru-vozača,
-rukuje protivpožarnim aparatima ,vrši opravke na zgradi Suda
,osnovnim sredstvima i sitnom inventaru,
-po potrebi vrši unutrašnju i spoljnu dostavu pošte,
-obavlja i druge poslove po nalogu predsjednika Suda.
Ložač centralnog grijanja-kućni majstor je za svoj rad
odgovoran sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
-tehnički-jednostavniji, pomoćni
Uslovi: školska sprema-završena srednja
škola IV stepen, stručni ispit za vatrogasca, najmanje 6(šest) mjeseci radnog
staža na istim ili sličnim poslovima.
Način zasnivanja
radnog odnosa: oglas
uz probni rad u skladu sa Zakonom
Broj izvršilaca:1(jedan).
11.RADNIK NA ODRŽAVANJU ČISTOĆE
Opis poslova:
-održava
čistoću svih prostorija i inventara u zgradi Suda kao i prostora oko zgrade Suda
-osigurava da je u zgradi izvršen sigurnosni pregled tako
da je zgrada bezbjedna tokom noći, da se po završetku radnog vremena sve
prostorije zaključaju, svjetla pogase, voda zatvori i električni uređaji
isključe,
-po
potrebi vrši unutrašnju i spoljnu dostavu pošte,
-obavlja
i druge poslove po nalogu sekretara i predsjednika Suda,
Radnik na održavanju čistoće je za svoj rad odgovoran
sekretaru i predsjedniku Suda.
Složenost poslova:
-pomoćni
poslovi
Uslovi: školska sprema-završena srednja
škola IV stepen, najmanje 6(šest) mjeseci radnog staža na istim ili sličnim
poslovima.
Način zasnivanja radnog odnosa: oglas uz probni rad u skladu sa
Zakonom.
Broj izvršilaca:1(jedan)
VIII-ODSJEK ZA RAČUNOVODSTVENO
- MATERIJALNE POSLOVE
1.RUKOVODILAC ODSJEKA
ZA RAČUNOVODSTVENE POSLOVE - (ŠEF RAČUNOVODSTVA)
Opis poslova:
-priprema prijedlog
budžeta i dostavlja nadležnom ministarstvu (zajedno sa predsjednikom suda radi
na pripremi budžetskih zahtjeva),
-priprema i
dostavlja računovodstveno-materijalnu dokumentaciju nadležnom ministarstvu,
-vrši prijem i
materijalnu ispravnost ulazne računovodstvene dokumentacije,
-radi na prijemu i
obradi novopristiglih računa i prati korištenje proračunskih sredstava,
-vrši prijem i
evidentiranje u knjigu protokola svih trezorskih obrazaca,
-vrši kontrolu i
usaglašavanje stavki glavne knjige trezora sa pomoćnim knjigama s ciljem izrade
finansijskih izvještaja,
-sačinjava mjesečne
planove i godišnje finansijske izvještaje i dostavlja ih nadležnim
institucijama u skladu sa poreskim i drugim zakonskim aktima koji regulišu
finansijsko-računovodstveno poslovanje pravnog lica,
-održava evidenciju
o finansijskim operacijama suda, vrši sve bezgotovinske uplate i isplate,
-vodi brigu o
računima suda na kojima se drže sredstva u ime stranaka (depozitni račun Suda),
-obračunava,
priprema dokumentaciju i unosi u sistem za plaćanje obaveza po depozitnom
računu koje se tiču finansijskih transakcija, na osnovu naloga-rješenja sudija,
-vrši kontrolu
uplata i isplata po depozitnom računu Suda,
-kontroliše i daje
uputstva radnicima u vezi poslova vezanih za finansijsko-materijalno
poslovanje,
-vrši uvid u izvode
po računima novčanih kazni i troškova krivičnog postupka, radi usaglašavanja stvarnog
stanja,
-izrađuje
odgovarajuće statističke izvještaje,
-obavlja kontrolu
obračuna i isplatu plate i ostalih ličnih primanja zaposlenih,
-obavlja obračun i
isplatu ostalih ličnih primanja (ugovori o djelu, dnevnice za sl.putovanja,
nagrade vještacima),
- knjiži obračun
plata i naknada u SUFI+COP sistemu,
-dostavlja u spis
predmeta izvještaje o izvršenim uplatama,
-knjiži kroz glavnu
knjigu refundacije bolovanja,
-dostavlja
rekapitulaciju plate i zahtjeve za realokaciju nadležnim institucijama,
-prati analitiku
dobavljača, unosi obaveze u sistem za plaćanje,
-usaglašava stanje
obaveza i potraživanja, provjerava otvorene stavke istih,
-vodi evidenciju o
osnovnim sredstvima kroz pomoćne knjige, vrši obračun amortizacije i
revolarizacije,
-vrši pripremu i
unos podataka u obrasce prijave, promjene i odjave uplate doprinosa za sudske
vještake, lica angažovana po ugovorima o dijelu i dostavlja ih u Jedinstveni sistem registracije, kontrole i
naplate doprinosa Poreske uprave RS,
-vrši pripremu i
izradu mjesečnih prijava poreza po odbitku za zaposlene u Sudu, uključujići
pripravnike, volontere, sudske vještake i lica angažovana po ugovorima o dijelu
i dostavlja ih nadležnoj organizacionoj jedinici Poreske uprave RS,
- dosljedno prati i
primjenjuje novine u zakonskim i podzakonskim akatima iz oblasti
finansijsko-računovodstvenog poslovanja,
-obavlja ostale
zadatke u vezi sa budžetom i finansijskim pitanjima,
-vrši kontrolu
stanja i izadavanja potrošnog materijala i izvještava predsjednika suda
kvartalno o trenutnom stanju,
-obavlja poslove i
zadatke koje mu povjeri predsjednik i sekretar suda,
-šef računovodstva
za svoj rad odgovoran je predsjedniku suda.
Složenost poslova:
Poslovi šefa računovodstva spadaju u osnovnu djelatnost, grupa
računovodstveno-materijalno-finansijski poslovi, najsloženiji..
Uslovi-VSS-ekonomski fakultet-diplomirani
ekonomist, 2 (dvije ) godine radnog
iskustva na istim ili sličnim poslovima, poznavanje rada na računaru, položen
stručni ispit za rad u organima uprave i posjedovanje licence sertifikovanog
računovođe.
Način zasnivanja
radnog odnosa: oglas
uz probni rad u skladu sa Zakonom.
Broj izvršilaca:1(jedan).
2.REFERENT ZA
POSLOVE DEPOZITA, RAČUNOVODSTVENE POSLOVE
I POSLOVE NABAVKE MATERIJALA I SREDSTAVA
Opis poslova:
-
vrši mjesečni unos elemenata za
platu i naknade radnika u SUFI+COP sistemu po prijemu šiht liste i propratne
dokumentacije (doznake za bolovanje, krediti radnika...),
-
vrši obračun i unos pripravnosti
za daktilografe i sudije u skladu sa dostavljenim rasporedom dežurstava,
-
vrši obračun i unos prevoza
zaposlenih u skladu sa evidencijom rada i dokumentacijom propisanom Posebnim
kolektivnim ugovorom za institucije pravosuđa,
-
vrši obračun i unos regresa za
sudije u skladu sa Zakonom o platama i naknadama za sudije i tužioce u RS,
-
prati kreditna zaduženja
zaposlenih,
-
povlači obračun plate i naknada u
SUFI+COP sistemu,
-
priprema rekapitulaciju plate za
potpis i slanje nadležnim institucijama,
-
priprema za potpis i slanje
elektronske izvještaje za isplatu plate i naknada za banke,
-
priprema za potpis i slanje
elektronske izvještaje po obustavama dobavljača,
-
prati, obračunava i dostavlja
refundacije bolovanja nadležnim institucijama,
-
dostavlja šefu računovodstva
primjerak refundacije za knjiženje kroz glavnu knjigu,
-
vodi knjigovodstvo depozitnog
poslovanja suda kroz interni program za depozit (knjiženje uplata i isplata na
depozit) i dostavlja šefu računovodstva radi kontrole i usaglašavanja sa
pomoćnim knjigama,
-
vrši arhiviranje i likvidaciju
depozitne dokumentacije,
-
vodi evidenciju arhivske knjige,
-
učestvuje u izradi periodičnih i
godišnjih finansijskih izvještaja,
-
obavlja poslove FUK
administratora, u koordinaciji sa šefovima odjeljenja i predsjednika suda vrši
korekciju elemenata u PIFC aplikaciji i izradu FUK izvještaja na polugodišnjem
i godišnjem nivou,
-
dosljedno prati i primjenjuje
novine u zakonskim i podzakonskim akatima iz oblasti
finansijsko-računovodstvenog poslovanja,
-
izrađuje plan javnih nabavki i
obavlja proceduru javnih nabavki za potrebe Suda po nalogu predsjednika suda,
-
analitički prati ostvarivanje
troškova i plana javnih nabavki Suda,
-
obavlja i druge poslove po nalogu
predsjednika suda i šefa računovodstva,
-
referent za obračun plate, poslove
depozita i nabavke materijala i sredstava za svoj rad u okviru računovodstvenih
poslova (obračun plate i poslovi depozita) odgovara šefu računovodstva i
predsjedniku suda, dok za poslove javnih nabavki odgovara predsjedniku suda.
Složenost poslova: računovodstveno-materijalni,
složeni
Uslovi:VSS-VII stepen stručne
spreme-240 ECTS bodova, diplomirani ekonomista ili slično stručno zvanje
ekonomsko-finansijskog smjera, najmanje 1 (jedna) godina radnog iskustva na
istim ili sličnim poslovima, poznavanje rada na računaru, položen stručni ispit
za rad u organima uprave.
Način zasnivanja radnog odnosa: putem
oglasa, uz probni rad u skladu sa Zakonom
Broj izvršilaca: 1 (jedan)
IX-ODSJEK ZA INFORMACIONO
- KOMUNIKACIONE I OPERATIVNO – TEHNIČKE POSLOVE
Član
14.
1.RUKOVODILAC ODSJEKA ZA INFORMACIONO-KOMUNIKACIONE I OPERATIVNO –
TEHNIČKE POSLOVE
- nadgleda i vrši instaliranje ,konfigurisanje i održavanje
IKT opreme (hardvera),sistemskih i aplikacijskih programa,(softvera) u Sudu u
skladu sa važećim standardima,
-nadgleda funkcionisanje lokalne računarske mreže u Sudu,
--stara se o sigurnosti pristupa IKT opremi iz njegove
nadležnosti ,
-organizuje ,planira i nadgleda aktivnosti na proširivanju mrežnih kapaciteta
Suda,
-obavlja redovne zadatke u sistemu za upravljanje sudskim
predmetima (CMS sistem) u Sudu,
-administartira korisničke naloge sudija i administrativnog
osoblja,
-administratira podatke pohranjene na serverima datoteka,
-obezbjeđuje uslove i vrši redovnu izradu sigurnosnih
kopija elektronskih podataka (beckup) smještenih na serverima datoteka u Sudu u
skladu sa važećim procedurama,
- održava i vodi urednu dokumentaciju servera,radnih
stanica,lokalne računarske mreže i softverskih licenci u vlasništvu Suda,
- održava i vodi urednu dokumentaciju IKT opreme u
vlasništvu Suda i stara se o servisiranju iste,
-učestvuje u procesu godišnjeg planiranja investicija i
održavanja iz oblasti IKT i predlaže plan održavanja,
-za slučaj složenijih problema zahtjeva pomoć od strane višeg nivoa IKT podrške VSTS BiH,
-ispostavlja redovne izvještaje odjeljenju za IKT VSTS BiH o stanju i korišćenju svih IKT sistema na
području koje pokriva,sa napomenom o uočenim problemima,načinu njihovog
rješavanja ,tekuće i preventivno,
-vrši sve tehničke i pomoćne poslove i druge poslove u
skladu sa zakonom i drugim propisima,
-obavlja i druge poslove po nalogu predsjednika i sekretara
Suda.
Šef sektora-službenik za informaciono-komunikacione
tehnologije za svoj rad odgovoran je predsjedniku Suda i sekretaru.
Složenost poslova:
Poslovi šefa sektora-službenika za informaciono-komunikacione
tehnologije spadaju u pomoćno-tehničke ,grupa operativno-tehnički poslovi, složeniji.
Uslovi:
Školska sprema: visoka stručna sprema tehničkog
smjera ,odlično poznavanje i radno iskustvo u Windows NT(2000/2013) serverskim
i operativnim sistemima (kao i klijent verzijama,MICROSOFT Excance i Microsoft
Office paketu,poznavanje koncepta mreže (LAN/WAN) i TCP/IP mrežnog protokola i
završen najmanje III stepen kursa
za rad na kompjuteru i položen stručni ispit za rad u organima uprave.
Radno iskustvo: 2 (dvije)
godina radnog iskustva na
poslovima informacione tehnologije.
Način prijema: putem konkursa,prethodna
provjera znanja i radnih sposobnosti (test), obavezni probni rad u trajanju od
3 (tri) mjeseca.
Broj izvršilaca 1 (jedan).
2.SLUŽBENIK ZA
INFORMACIONO-KOMUNIKACIONE TEHNOLOGIJE I OPERATIVNO – TEHNIČKE POSLOVE
Opis poslova:
-vrši instaliranje,konfigurisanje i održavanje IKT opreme
(hardvera) i sistemskih aplikacija (softvera) u Sudu u skladu sa važećim
standardima,
-rješava problem sa lokalnom računarskom mrežom u Sudu,
-stara se o sigurnosti pristupa IKT opremi iz njegove
nadležnosti,
-pruža direktnu pomoć –IKT podršku korisnicima u Sudu,
-pruža pomoć korisnicima pri radu u sistemu za upravljanje
sudskim predmetima (CMS sistem) u Sudu,
-obavlja redovne zadatke u CMS sistemu u Sudu,
-administratira korisničke naloge sudija i administrativnog
osoblja,
-obezbjeđuje uslove i vrši redovnu izradu sigurnosnih
kopija elektronskih podataka(beckup) smještenih na serverima datoteka u Sudu,u
skladu sa važećim procedurama,
-vodi uređenu administraciju o stanju IKT opreme i njenom
servisiranju,
-priprema ,organizuje i obezbjeđuje tehničke uslove za
snimanje suđenja,izrađuje kopije snimljenih materijala,formira i vodi urednu
evidenciju o snimljenom materijalu,
-ažurira web stranicu Suda,
-poslove i zadatke obavlja u skladu sa standardima
postavljenim od strane odjela za IKT VSTS BiH ,
- obavlja poslove
vozača vozilima Suda i odgovoran je za prevoz sudija ,radnika i opreme,
-stara se o tehničkoj ispravnosti motornih vozila i
njihovom održavanju ,popravkama vozila,obavljanje
tehničkog pregleda i
registracije
-obezbjeđuje čistoću vozila i vodi evidenciju o upotrebi
vozila,potrošnji goriva i maziva,čistoći garaže i prostora oko nje,
-obavlja i druge poslove po nalogu sekretara i predsjednika
suda
Složenost poslova:
Poslovi službenika za informaciono-komunikacione
tehnologije spadaju u grupu operativno-tehnički poslovi,složeniji.
Uslovi:
Školska sprema:,VII stepen stručne spreme sa 180
ili 240 ECTS bodova, računarsko-programerskog smjera, najmanje 6 ( šest ) mjeseci radnog iskustva na poslovima iz
oblasti informacionih tehnologija, odlično poznavanje i radno iskustvo u
Microsoft Windows Server (2008/2012) operativnog sistema i odgovarajućim klijentskim verzijama,,MICROSOFT
Excance okruženju i Microsoft Office
paketu,poznavanje koncepta mreže (LAN/WAN) i TCP/IP mrežnog protokola i položen
stručni ispit za rad u organima uprave.
Radno iskustvo: šest (6) mjeseci radnog iskustva
na poslovima informacione tehnologije.
Način prijema;putem konkursa, prethodna
provjera znanja i radnih sposobnosti (test), obavezni probni rad u trajanju od
3 (tri) mjeseca.
Broj izvršilaca 1 (jedan).
X-RUKOVOĐENJE RADOM ORGANIZACIONIH JEDINICA I RADNA
TIJELA
Član 15.
Predsjednik Suda upravlja i organizuje rad u Sudu i obezbjeđuje da se
poslovi obavljaju uredno i na vrijeme .U granicama zakonskih ovlaštenja
predsjednik Suda izdaje uputstva i naredbe Odjeljenju sudske uprave, vrši
nadzor i kontrolu rada svih službenika Suda i preduzima mjere u cilju
otklanjanja zapaženih propusta i nepravilnosti u njihovom radu.
Član 16.
Predsjednik suda predstavlja Sud prema drugim organima.
Predsjednik
Suda utvrđuje program rada Suda, raspored poslova i obezbjeđuje njegovo
izvršenje,podnosi izvještaj o radu Suda ,te informiše javnost o radu i
ostvarivanju funkcija Suda.
Predsjednik Suda vrši raspored pripravnika – volontera i preduzima mjere
za njihovo osposobljavanje u praktičnom radu ,te obavlja i druge poslove u vezi
saposlovima iz člana 16.tačka 1.ovog
Pravilnika.
Član 17.
Sudskim
odjeljenjima (Krivično-prekršajnjim i Građanskim odjeljenjem) rukovode
predsjednici sudskih odjeljenja.
Dužnosti predsjednika sudskih odjeljenja su da:
-rukovodi i organizuje rad sudskog odjeljenja,
-obezbjeđuje da se poslovi iz djelokruga odjeljenja
obavljaju zakonito i blagovremeno,
-zakazuje sjednice odjeljenja i predsjedava im,
-vrši i analizira stanje pojedinih sudskih referata i
sačinjava periodične izvještaje o broju i vrsti novozaprimljenih
predmeta,predmeta u radu ,završenih i nezavršenih prdmeta kao i načinu
završavanja predmeta.
-prati realizaciji plana rješavanja predmeta,
-prati kvalitet rada sudija u odjeljenju,
-prati ažurnost rada sudija u odjeljenju, a naročito
poštivanje određenih zakonskih rokova,
-prati izmjene zakona i sudsku praksu viših sudskih
instanci i dostavlja ih sudijama,
-prati usaglašavanja sudske prakse između sudija u
odjeljenju,
-predlaže mjere za kvalitetniji, efikasniji i ažurniji rad
odjeljenja,
-prati primjenu zakona i drugih propisa te predlaže
predsjedniku Suda pokretanje inicijative za njihovu izmjenu,
-inicira nabavku stručne literature,
-predlaže izbor tema za edukaciju sudija ,stručnih saradnika
i pripravnika -volontera,
-obavlja i druge poslove koje mu dodijeli predsjednik suda.
Predsjednici odjeljenja za svoj rad odgovaraju predsjedniku Suda.
Član 18.
(Sjednice sudskih
odjeljenja)
Sjednice sudskih odjeljenja na kojim se razmatraju pitanja značajna za
rad odjeljenja održavaju se prema potrebi, a najmanje jednom mjesečno.
Sjednica
sudskog odjeljenja obavezno će biti sazvana kad se utvrdi da o pitanjima
pravilne primjene zakona ne postoji saglasnost između pojedinih sudija, radi
razmatranja ovih pitanja i pokušaja njihovih usaglašavanja.
Predsjednik suda, šefovi drugih organizacionih
jedinica i sekretar suda mogu učestovati u radu sjednice sudskog odjeljenja
ukoliko se ukaže potreba za njihovim prisustvom.
Predsjednik suda i svaki sudija tog odjeljenja može inicirati održavanje
sjednice sudskog odjeljenja u vezi sa
pravilnom primjenom zakona i zauzimanjem pravnih shvatanja. Kad predsjednik
suda prisustvuje sjednici odjeljenja, on i predsjedava tom sjednicom.
Član 19.
(Kolegijum
predsjednika Suda)
Kolegijum predsjednika Suda
čine predsjednik suda i predsjednici sudskih odjeljenja.
Kolegijum predsjednika Suda radi na praćenju, planiranju i unapređenju
rada sudskih odjeljenja, a posebno analiziranju ažurnosti i efikasnosti rada
Suda.
Član 20.
(Stručni kolegijum)
Predsjednik Suda po potreb,a najmanje jednom u tri mjeseca saziva
Stručni kolegijum ,koji čine sve sudije, a mogu mu prisustvovati i stručni
saradnici. Kolegijum razmatra sva pitanja koja se odnose na obavljanje poslova
iz djelokruga Suda, a naročito ostvarene rezultate rada u prethodnom periodu
,analiziranje stanja svakog sudskog referata po odjeljenjima,nerješene stare
predmete,broj predmeta kojim je zadužen svaki sudija, broj završenih i
nerješenih predmeta po sudijama,rad po prioritetnim predmetima,ažurnost Suda i
ažurnost rada svakog od sudija i ostalih zaposlenih,iskorišćenost radnog
vremena,mogućnost za unapređenje metoda rada,stručnog usavršavanja sudija i
ostalih zaposlenih,ostvarivanja programa rada Suda i plana rješavanja
predmeta,te izvještaja o radu,kao i druga pitanja značajna za rad Suda.
Stručnim kolegijumom predsjedava predsjednik Suda,a predsjednici
odjeljenja podnose izvještaje o stanju u odjeljenju kojim rukovode u vezi sa
svim pitanjima iz stava 1 ovog člana.
Na osnovu analiza i rezultata sa sjednice,a zavisno od
stanja pojedinih sudskih referata po
odjeljenjima i stanja u Sudu,predsjednik Suda može donositi mjere za bolji i
ažurniji rad po predmetima,za bolju iskorišćenost radnog vremena,vršiti preraspodjelu
predmeta, promjene u rasporedu poslova i slično.
Stručni kolegijum može se sazvati i na zahtjev jedne
trećine sudija.
Član 21.
(Kolegijum sudske
uprave )
Predsjednik Suda s ciljem praćenja ,planiranja i unapređenja poslova
sudske uprave može formirati Kolegijum sudske uprave.
Uz
predsjednika Suda Kolegijum čine sekretar Suda i šefovi ostalih organizacionih
jedinica kao i drugi zaposleni koje predsjednik Suda uključi i njegov rad.
Član 22.
(Zapisnici sa
sjednica)
O
radu svih sjednica tijela ustanovljenih ovim Pravilnikom vodi se zapisnik.
Predsjedavajući određuje lice koje će voditi zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o dnevnom redu,toku sastanka i
radu,iznesenim prijedlozima i donesenim zaključcima.
Prepis zapisnika biće dostavljen svim učesnicima sjednice.
Član 23.
Odjeljenjem i
odsjecima sudske uprave rukovodi sekretar Suda, a sudskom pisarnicom i
daktilobiroom šef sudske pisarnice.
Član 24.
Radni
sastanci se održavaju po potrebi radi kordinacije rada i na njima se razmatraju
pitanja od interesa za rad ili za određenu organizacionu jedinicu, organizovanje
unutrašnjeg poslovanja ,praćenje stanja poslova, unapređenje metoda rada,odnosi
sa strankama, radna disciplina,preduzimanje mjera obezbjeđenja imovine kao i
druga pitanja koja su u vezi sa svakodnevnim radom suda.
Radni sastanci održavaju se sa radnicima jedne ili više
organizacionih jedinica.
Radne sastanke saziva predsjednik suda, zamjenik
predsjednika suda, sekretar i po ovlaštenju sekretara rukovodilac
administrativno tehničkih i pomoćnih poslova-šef pisarnice i rukovodilac
računovodstveno materijalnih poslova-šef računovodstva.
Član 25.
U cilju ostvarivanja saradnje i izvršavanja poslova koji
zahtjevaju zajednički rad u sudu se mogu obrazovati povremene stručne komisije
,radne grupe ili druga radna tijela od sudija,stručnih saradnika i radnika ili
samo od radnika.
Komisije, radne grupe ili druga radna tijela obrazuje
sekretar i predsjednik suda pojedinačnim aktom.
XI-PLANIRANJE RADA
Član 26.
Radi obezbjeđenja uslova za blagovremeno,efikasno i
kvalitetno obavljanje poslova iz utvrđene nadležnosti u sudu se donosi godišnji
program rada.
Program rada donosi predsjednik suda.
Program rada sadrži poslove i radne zadatke koje sud treba
neposredno da izvrši u ostvarivanju svoje funkcije na osnovu Ustava, Zakona i
drugih propisa i u okviru svog djelovanja, rokove za izvršenje pojedinih
poslova i radnih zadataka, podatke o broju i strukturi zaposlenih koji će
neposredno raditi na realizaciji programa rada suda i prijedlog potrebnih
sredstava za izvršenje programa.
Član 27.
Predsjednik suda prati izvršenje programa rada i preduzima
mjere za njegovo izvršenje.
Član 28.
Na osnovu programa rada predsjednik suda utvrđuje godišnji
raspored poslova za sudije i ostale radnike suda, te obezbjeđuje njegovo
izvršenje.
Prije utvrđivanja rasporeda poslova, predsjednik suda
pribavlja mišljenje sjednice svih sudija za raspored sudijskih poslova.
Član 29.
Rasporedom poslova utvrđuje se način raspodjele predmeta
sudijama ,raspored raspravnih dana za pružanje pravne pomoći građanima, vrijeme
prijema stranaka u sudu i druga pitanja od važnosti od ostvarenja funkcije
suda.
Rasporedom poslova obezbjeđuje se puna uposlenost radnika
uz maksimalno korištenje njihovih stručnih i radnih sposobnosti.
Član 30.
Raspored poslova utvrđuje se do 31. decembra tekuće godine
za narednu godinu.
Raspored poslova saopštava se sudijama i ostalim radnicima
suda pismenim putem.
Član 31.
Predsjednik suda ovlašten je da u toku godine mjenja
raspored poslova.
Predsjednik suda će izvršiti izmjenu rasporeda poslova i ponovno
raspoređivanje radnika suda kad utvrdi da je u nekoj organizacionoj jedinici
nastao zastoj u rješavanju predmeta,kad sud primi u rad veći broj predmeta
kojima se dovodi u pitanje hitnost postupka ili vršenje neke od sudskih
funkcija, te u ostalim slučajevima kad se za to ukaže potreba.
Član 32.
Postupak mjenjanja rasporeda poslova u toku godine, analogan
je postupku koji je propisan za njegovo utvrđenje.
Kontrolu izvršenih zadataka vrši predsjednik suda.
Član 33.
Predsjednik suda je dužan da sam ili preko radnika koje
odredi, procjeni neku pritužbu stranke na rad suda ili pojedinih radnika. Prije
nego što u najkraćem roku odgovori na pritužbu ,predsjednik suda sa njom
upoznaje radnika na čiji se rad odnosi, traži od njega usmeno ili pismeno
izjašnjenje, pregleda predmet i obavlja sve drugo što je neophodno da bi
utvrdio osnovanost pritužbe. Sve pismene pritužbe evidentiraju se u Su upisnik.
Član 34.
Predsjednik suda izvještava Okružni sud u Doboju, Vrhovni
sud Republike Srpske, Ministarstvo pravde Republike Srpske, Visoki sudski i
tužilački savjet Bosne i Hercegovine i Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine
o svim pitanjima za koje ocjeni da su od značaja za rad suda.
Član 35.
Predsjednik suda može sazvati radne sastanke sa organima
otkrivanja i gonjenja, advokatima i drugim organima ili organizacijama, kad je
to od interesa za vršenje sudske vlasti.
XII-OSTVARIVANJE
JAVNOSTI RADA SUDA
Član 36.
Rad
Suda je javan, ukoliko nije drukčije određeno zakonom.
Transparentnost rada Suda obezbjeđuje se javnim raspravljanjem pred
Sudom,objavljivanjem sastava Suda, davanjem obavještenja javnosti o toku
sudskog postupka,pod uslovima predviđenim zakonom.
Transparentnost se može ostvariti i objavljivanjem sudskih odluka i
drugih informacija od interesa za javnost objavljivanjem na web stranici Suda
ili na drugi način.
Javnost ima pravo pristupa sudskim spisima i upisnicima, u skladu sa
zakonom.
s ciljem
blagovremenog informisanja javnosti o radu Suda, po ukazanoj potrebi, Sud
organizuje konferencije za štampu, a može izdavati saopštenja i obavještenja za
medije.
XIII-ZASNIVANJE
RADNOG ODNOSA
Član 37.
Zapošljavanje i popunjavanje
upražnjenih radnih mjesta vrši se u skladu sa Zakonom.
Za sve radnike obavezan je
probni rad u trajanju od 3 (tri) mjeseca.
Član
38.
Postupak zapošljavanja radnika i procedure popunjavanja upražnjenih
radnih mjesta će se utvrditi posebnom odlukom predsjednika suda.
XIV-DISCIPLINSKA
ODGOVORNOST RADNIKA
Član 39.
Radni odnosi i sva pitanja koja proizilaze iz rada zaposlenih radnika u
Sudu uređuju se zakonom, Opštim kolektivnim ugovorom i Posebnim kolektivnim
ugovorom za zaposlene u institucijama pravosuđa Republuke Srpske.
Član 40.
Radnici u Sudu disciplinski odgovaraju za povrede radnih dužnosti i
protiv njih se može voditi disciplinski postupak u skladu sa Zakonom o radu,
Opštim kolektivnim ugovorom, Posebnim kolektivnim ugovorom za zaposlene u
institucijama pravosuđa, Uredbom o disciplinskoj i materijalnoj
odgovornosti u republičkim organima uprave Republike Srpske i Pravilnikom o disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti radnika Osnovnog suda u Derventi.
XV- OCJENJIVANJE RADA ZAPOSLENIH
Član 41.
Radnici se ocjenjuju za svoj rad u toku godine i to
najkasnije 2 mjeseca po isteku kalendarske godine u skladu sa odredbama člana 3
Pravilnika o ocjenjivanju rada radnika Osnovnog suda u Derventi.
Radnike ocjenjuje sekretar suda na prijedlog
neposredno nadređenog ,a
sekretara suda ocjenjuje predsjednik suda.
Ocjena rada zaposlenih se utvrđuje i zasniva na pokazanom stručnom
znanju, zalaganju, rezultatima rada, odgovornosti u radu, radnoj disciplini, blagovremenosti
i urednosti u izvršavanju poslova, a unosi se u obrazac za ocjenu radnika koji
je sastavni dio Pravilnika o disciplinskoj odgovornosti radnika i odlaže se u
dosije radnika.
Član 42.
Ocjena rada zaposlenih može biti „ne zadovoljava“, “zadovoljava“,
“uspješan“ i „naročito uspješan“.
Ocjena rada zaposlenih „ne zadovoljava“ mora se
obrazložiti.
Radnik koji dva puta uzastopno bude ocjenjen sa ocjenom „ne
zadovoljava“ može se otpustiti iz službe.
Član 43.
Radnik za koga je utvrđena negativna ocjena u radu može se
bez njegovog pristanka rasporediti na
poslove nižeg stepena složenosti.
XVI-PRELAZNE I
ZAVRŠNE ODREDBE
Član 44.
Radnici koji su raspoređeni na poslove i zadatke radnog mjesta za koje
je kao poseban uslov propisan položen stručni ispit, ukoliko isti nemaju, dužni
su da ga polože u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog
Pravilnika, a u suprotnom prestaje im radni odnos po sili zakona.
Član 45.
U
roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika predsjednik Suda
izvršiće raspored radnika na poslove i radne zadatke utvrđene ovim Pravilnikom.
Član 46.
Bliža uputstva za primjenu i
tumačenje ovog Pravilnika daje predsjednik Suda.
Član 47.
Izmjene i dopune ovog Pravilnika vrše se na način i po postupku koji je
predviđen za njegovo donošenje.
Član 48.
Danom
stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o unutrašnjoj
organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Osnovnom sudu u Derventi -
Prečišćen tekst broj: 084-0-Su-Dp-21-000 749/1 od 19.05.2021. godine kao i sve
izmjene i dopune istog.
Član 49.
Ovaj
Pravilnik stupa na snagu danom davanja saglasnosti od strane Ministra pravde
Republike Srpske u smislu člana 55. stav 2. Zakona o sudovima Republike
Srpske.
Odluka ministra pravde Republike Srpske kojom je dao
saglasnost za ovaj Pravilnik čini sastavni dio ovog Pravilnika.
Broj:084-0-Su-Dp-21-000 917
Derventa,dana 28.10.2024.godine
Predsjednik
Osnovnog suda u Derventi
Z o r a n L a z i ć
OBRAZLOŽENJE
Zbog povećanja i smanjenja obima
poslova na određenim radnim mjestima koje su se desile u prethodnom
vremenskom periodu ukazala se potreba za preraspodjelom radnih
obaveza tako da su pojedini radnici ovim
pravilnikom a prema njihovoj stručnoj spremi
raspoređeni sa određenog radnog
mjesta na drugo radno mjesto, te je Predsjednik suda prema svojim ovlaštenjima
u skladu sa Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju članu 8.tačka i) ,
donio novi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta,
na koji moli i traži da Ministarstvo pravde (Ministar pravde) u skladu sa
odredbama člana 55.stav 3. Zakona o sudovima Republike Srpske dostavi
saglasnost.
Novim Pravilnikom je zadržan postojeći broj
radnika, identičan broju zaposlenih određen prethodnim Pravilnikom o sistematizaciji
i to u skladu sa članom 2. Pravilnika o
utvrđivanju kriterijuma za određivanje potrebnog broja administrativnog i
pomoćno – tehničkog osoblja u sudovima u Republici Srpskoj (Službeni glasnik
Republike Srpske broj 30/18), s tim da je predsjednik suda formirao u okviru
sudske uprave tri odjeljenja i to Odjeljenje pisarnice – administrativni
poslovi, Odjeljenje za računovodstvene poslove
i Odjeljenje za informacione i operativno tehničke poslove. Pravilnikom
iz 2021. godine broj 084 0 Su Dp 21 000 749/1 su bila predviđeno tri sužbenika
na poslovima Izvršnog referata i to 2 sudska izvršioca i 1 referenta izvršenja.
Kako je u međuvremenu došlo do smanjenja obima poslova na ovom referatu
predsjednik suda je novim pravilnikom sistematizovao dva zaposlena na ovim
poslovima i to jednog sudskog izvršioca
i jednog sudskog referenta izvršenja, dok je jednog sudskog izvršioca
rasporedio na poslove i radne zadatke referenta na informacionom šalteru. Isto
tako zbog povećanja obima poslova i poslova koji se očekuju u narednom periodu
kod osiguranja bezbjedonosne prostorije, predsjedenik suda je radnika sa
Informacionog pulta – šaltera rasporedio u Odjeljenje za informacione-komunikacione i operativno - tehničke poslove na radno
mjesto Službenika za informacione i komunikacione tehnologije, isti je
raspoređen u Odjeljenju za informacione-komunikacione poslove i operativno
tehničke poslove.
U tom smislu smatramo da novi Pravilnik o
sistematizaciji radnih mjesta omogućava da se ažurnije riješavaju poslovi na kojima
je došlo do povećanja obima poslova, da se uspješnije kordinira radom suda.
Napominjemo da je i prethodnim Pravilnikom u Osnovnom sudu Derventa bila
predviđeno dva stručna saradnika ali da sud već duži niz godina ima
raspoređenog samo jednog stručnog saradnika, i isti je raspoređen na poslovima
obavljanja poslova na izvršnom, parničnom i vanparničnom referatu, i isti nije
u mogućnosti obavljati poslove na krivičnom referatu. Smatramo da bi saglasnost
da se primi još jedan stručni saradnik u mnogo čemu povećala efikasnost rada
ovog suda, a što je predviđeno radno mjesto kako u prethodnom Pravilniku tako i
u predloženom Pravilniku koji Vam dostavljamo na uvid. Takođe zbog starosne
strukture zaposlenih ovakvim načinom i dobijanjem saglasnosti obezbjedili bi
kontinuitet u ljudskim resursima, tako što bi istog osposobljavali za rad na najsloženijim
poslovima.
Iz svega navedenog molimo Vas da nam date
saglasnost na predloženi Pravilnik o unutrašnjoj sistematizaciji radnih mjesta.